×

Home

Privacy

Contact

Blog

Hoe verknal je een proefrit in maximaal 10 stappen?

Hoe gelukkig waande ik mij die dag toen ik mijn ogen liet vallen op de volgende advertentie :

ONTDEK DE KRACHT VAN DE VOLVO 90-SERIE

In Zweden is design geen luxe, maar een manier van leven. Een levensvisie die we bij Volvo volledig omarmen. We geloven in schoonheid door eenvoud. In de perfecte lichtval waardoor u ontspant op het moment dat u instapt. En in technologie die uw leven eenvoudiger maakt.

Your Full Day

– Test Drive –

In de Volvo 90-serie combineren we deze filosofie met 90 jaar innovatie.

Dat laten wij u graag ervaren

U krijgt van ons de Volvo V90, V90 Cross Country, S90 of XC90 een hele dag tot uw beschikking.

Boek uw proefrit

Ontdek zelf waarom de Nederlandse en internationale pers zo lovend is over de Volvo 90-serie. Test de innovatieve technologieën als Pilot Assist en het intuïtieve Sensus Touch screen.

Geniet van de strakke lijnen en de ultieme rijervaring

>> Reserveer uw proefrit

Zo gezegd, zo gedaan en dit hebben we geleerd :

  1. Herinner de proefrijder er vooral niet aan dat hij die dag verwacht wordt voor een testrit en dat je uitkijkt naar zijn komst.

  2. Zorg voor een overvolle parking zodat de potentiële klant zijn aftands vehikel toch net niet bij jou op de parking stalt.

  3. Wegens grondige ‘schrob- en poetsdag’ blijft de showroom zo goed als ontoegankelijk.

  4. Zet vooral een heerlijk roffelende diesel-versie klaar, als de klant om een benzine vroeg. Diesel is toch stukken zuiniger?

  5. Je klant vindt het bijzonder leuk als je de testwagen ergens achteraan op een parking neerpoot tussen gelijkaardige soortgenoten.

  6. Geef het voertuig geen wasbeurt en zorg voor een bonte diversiteit aan een met insecten besmeurde voorruit en front. Nu ja, ik heb dan ook geopteerd voor de ‘Cross Country’-uitvoering…

  7. De brandstoftank laat je net niet leeg. Zo kent de potentiële koper meteen de aanslag op zijn portemonnee voor een volle tank. Laat hem of haar ook eens zoeken naar de tankdop. Hou de spanning er ook even in als de begeleidende verkoper de dop zelf niet kan terugvinden. Komt er van als je om de haverklap nieuwe modellen op de markt brengt.

  8. Laat de proefrijder zich ook een beeld vormen van andere berijders. Dit kan je doen door alle voorgaande rommel te laten rondslingeren. (Volgens het bonnetje parkeerde mijn voorganger op Groningen Airport. Er waren ook kinderen aan boord, want de deurkruk aan passagierskant gaf een heerlijk plakkerig gevoel.)

  9. Wees vooral ook niet op de hoogte van de ‘bi-fuel’-mogelijkheden. “Bi-fuel? Met 35.000 km per jaar blijft diesel toch de enige verantwoorde brandstof?”…

  10. Maar bovenal : laat na de proefrit vooral niets meer van je horen. Stel je immers voor dat een klant ooit tussen de €50.000 à €100.000 wil neertellen voor “de ultieme rijervaring”…

Wat de proefrit met de V90 Cross Country zelf betreft, dan bedoel ik het tripje door Friesland en de rijkwaliteiten van deze met allerhande ‘veiligheidsvoorzienige-snufjes’ uitgeruste wagen, kan ik kort zijn : gewoon subliem!

Eigenlijk wil ik best ook wel nog eens zo’n XC-90 ‘proefrijden-voor-een-dagje’…

Copyright © OrgAsmusToday | Designed by ASE Webservices